Skolens vision, mission og værdier

Vision – Skolen på Finlandsvej

Vi vil udvikle unge mennesker, der får tiltro til, at de kan deltage i og bidrage meningsfuldt til samfundet.

Mission – Skolen på Finlandsvej

Vores mission er at forløse elevernes ressourcer og kompetencer, så de får et solidt socialt, personligt og fagligt fundament og bliver afklaret i forhold til videre uddannelse og fremtidsmuligheder.

Vi hjælper eleverne med at finde motivation, der kan udvikle deres opfattelse af, at deres egen indsats er afgørende for deres personlige, faglige og sociale udvikling.

Vi har derfor fokus på følgende:

• Samhørighed – at eleverne føler sig som en del af fællesskabet
  • Autonomi - at eleverne har medbestemmelse og føler sig hørt og set
  • Kompetencer – at eleverne kan håndtere de udfordringer de møder
  • Ressourcer – at eleverne mødes med positive forventninge
  • Styrker - at eleverne lærer om egne og andres styrker
  • Mellemformer – at eleverne møder initiativer og undervisningsformer, der retter sig mod den enkelte

Grundværdi:

En grundværdi hos Skolen på Finlandsvej er således, at vi møder elever, forældre og hinanden med nysgerrighed i vores indbyrdes tilgang og relation. Håbet er, at alle føler sig set, mødt og hørt, hvad enten det drejer sig om undervisning eller trivsel.