Begivenheder og ferie

Ferieplan.

Skolen på Finlandsvej følger Skanderborg kommunes ferieplan.

Se gældende ferieplan på Skanderborg kommunes hjemmeside: www.Skanderborg.dk/ferieplan

Traditioner på skolen:

Ved opstart af skoleåret afholdes et forældremøde i september/oktober, hvor der er mulighed for at invitere Ungdomsvejlederen med.

I september har alle elever et fælles projekt med produktion af æblemost fra indsamling af æbler, over skæring og presning til pasteurisering og aftapning. Målet er at eleverne her får indblik i en produktionsproces fra start til slut.

I december tager skolen på fælles juletur til Århus, hvor der er mulighed for indkøb af julegaver og fælles hygge på tværs.

I marts tager hele skolen på fælles skitur. I 2023 går turen til Geilo i Norge.

I december laver skolen en fælles juletur indtil Århus hvor fokus er på fællesskabende oplevelser

Som afslutning på skoleåret, afholdes der dimension/fælles sommerafslutning - her overrækkes der beviser til afgangselever og til elever der har afsluttet fag ved FSA9. Samtidig er det et held og lykke til afgangselever og på gensyn til blivende elever.