OCN-realkompetence beviser - Elever får papir på deres kompetencer, via
kompetence/læringsbeviser på det de faktisk kan.
▸ GRÅK og GRÅK-forløb – Nogle principper og metoder, der arbejder med sårbare unges
mentale trivsel gennem (crossfit) træning. At bevæge kroppen for at få ro på sindet.
▸ Arbejdet med de 24 styrker – at eleverne får øje på deres styrker i arbejdet med de
personlige og sociale kompetencer, så de udvikler mere selvværd og selvtillid. Fx et fokus i
socialfagstimerne!
▸ Konfront – Et samtale-faciliterende IT-værktøj til at opnå bedre trivsel, som bl.a. arbejder
med at blive klogere på for eleverne hvad der i hjernen ift. fx angst
▸ Let`s visualize me – Et psyko-edukationsværktøj, der arbejder med forståelsen hos eleverne
af den diagnose, som de evt. har fået og lærer dem selvstændigt at kompensere for de
vanskeligheder, som de kan have i forbindelse med den diagnose. Foreløbigt omkring autisme
– et fokusområde i år er ADHD